Nanna Riedel

Nanna Riedel
-

fredag den 19. maj 2017

INTERIOR INSPIRATION: LIVINGROOM


Jeg er ikke den største indretningshaj i havet, men jeg elsker at skabe fornyelse i min bolig, og her er et medie som Pinterest et genialt værktøj. Jeg har for nyligt (læs: her i 2017) skiftet både sofa (se dén her) og tvbord ud, og det kan virkelig gøre en verden til forskel. Lige nu drømmer jeg om at skifte mit sofabord ud, men tro det eller ej, er jeg på det område pisse kræsen. Også på det område. På alle områder faktisk, så det er vanskeligt at finde lige præcis dét udvalgte møbel, som skal hjem hos mig og bo.

Jeg kan rigtig godt lide unikke, lidt skæve og til dels klassiske ting. Generelt er jeg vild med dansk design og skandinavisk interiør, men måske endnu mere elsker jeg, at browse DBA igennem, for at finde smukke, specielle møbler og ting, som desuden oftest er langt mere budgetvenlige, og som samtidigt har noget historie bag sig. Også kan man sagtens finde klassiske, danske design møbler secondhand, dog stadig til pebrede priser.

En vigtig ting for mig er, at der er harmoni, Feng Shui om man vil, i blandt mine møblers materialer, former og farver. Når det bliver sagt højt, kan jeg godt fornemme, at det lyder lidt skørt, indrømmet har jeg lidt OCD-tendenser i mig, men det er altså noget, jeg lægger vægt på. De sofabords-tanker jeg har gjort mig har mest været henne i marmor ellers glas, som begge desuden er super lette materialer at skulle slæbe op til 2. sal, og netop disse to slags sofaborde er der faktisk mange at finde af hos for eksempel et sted som DBA. Lange, brede, tykke, tynde, høje, lave i forskellige stilarter, og ind imellem til ekstremt fair priser. 

Så det er dér mine tanker pt. ligger, men al fornyelse når det kommer til påklædning og indretning er rar, så klart at mindre kan gøre det end et monstrum af et møbel. Jeg håber billederne her kunne inspirere den ene eller den anden vej, i hvert fald vækker det noget i mig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar