Nanna Riedel

Nanna Riedel
-

lørdag den 6. maj 2017

MAN VED, AT MAN ER VOKSEN, NÅR...


... man får en støvsuger i fødselsdagsgave. Jo jo, min gamle gav godt nok for hver gang en mindre høreskade, og jo jo, den sugede måske ikke helt så effektivt og JO, den var vist nok også købt i Netto. Men et par nye sko, havde altså været lidt sjovere...

... man trofast hører Mads og Monopolet hver lørdag formiddag. Som barn sad mine forældre næsten hver weekend i køkkenet og lyttede med, og nu har traditionen altså sat sig fast i mig. Morgenfester? Nej, jeg skal sgu hjem, og høre Mads og Monopolet. 

... man begynder, at kunne ane panderynker. Det har fået mig til at investere i dyre cremer, blive mega opmærksom på solcremen, som i mit hoved ellers altid har været for svagpissere, og helt bevidst, prøver jeg på, at rynke min pande mindre. Godt nok er min sjæl gammel, men det nægter jeg, at min hud allerede også bliver!

... man helt ubevidst får sagt lyden "aaahh", når man sætter sig ned. Den her, får mig virkelig til at føle som en på 72, med en mildere rygskade og svage led. Det er fandme for tidligt!

... man glæder sig mere til, at familien juleaften åbner de gaver, man selv har givet dem, end dem man selv har modtaget. Det kom virkelig bag på mig, første gang den følelse indtrådte sig - havde jeg fået en mindre hjerneskade? Anden gang jeg mærkede den, føltes den stadig dybt forkert, men jeg har efterhånden accepteret den. Der er vel noget fint i, at glæde sig mere på andres vegne, end på sine egnes. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar