Nanna Riedel

Nanna Riedel
-

mandag den 24. juli 2017

LIGHT IT UP

Jeg har ikke brugt mange penge på lamper igennem mit forholdsvist korte liv, faktisk næsten ingen. Den klassiske Poul Henningsen lampe, better known as PH-lampen, som hænger over mit spisebord, er en vintage version nappet fra min mors arbejdsplads, derudover består min lampe samling af 2 gamle stander-lamper, som stod sørgelige og efterladte i mit forrige hjem, én bord lampe fra IKEA og resten ligegyldige loftlamper, som på ingen måde er værd at nævne.

Det har altså aldrig været en vigtig prioritet for mig, hvilket gjorde min forbavselse stor, da det pludselig var det: vigtigt. Især hede drømme om Verner Panton's ikoniske Panthella gulv lampe (ses på sidst viste billede) satte det hele igang, hvortil jeg nu faktisk craver fornyelse på lyspunktet - lampe-humor, hvem havde set den komme? Jeg har herover udvalgt lidt lamp-spiration til både jer, men i den grad også til mig selv. Jeg er rigtig vild med Flos' Snoopy lampe som har den fineste skævhed, men generelt er klassisk, enkelt med et strøg af noget unikt, key words i denne sammenhæng.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar